zondag 5 juni 2011

4 en 5 Juni 2011 : Westelijk van de Parijse Peripherie over de Seine

Na een edel ontbijt vertrekt Margriet op Zaterdag 4 Juni 2011 uit de Hostellerie in Liancourt en neemt koers Zuid-West teneinde westelijk van de Parijse peripherie te geraken. De vele hellingen maken het haar niet gemakkelijk. 
Val d'Oise
In twee plaatsen probeert zij onderdak te vinden, maar dat lukt niet. Tegen de avond treft ze in Marines bij het 6e Marines Vlugschaaktoernooi in de Salle des Danseurs een jonge dame, die onderdak bij haar ouders aan de Rue Nicolas Brûlart de Sillery voor haar regelt. Daar eet ze gezellig mee met een groepje Karateka’s en valt om 21h30 doodmoe in bed. Dit is een stadje van circa 4.000 Marinois en Marinoises in de buurt van de plek, waar Seine en Oise samenstromen, vandaar dit scheepse stadswapen.

Op Zondag 5 Juni 2011 doolt zij verder in de regen naar het Zuiden door het departement Val d'Oise, vindt het na 35 kilometer om 13h00 welletjes en neemt een kamer in het Campanile hotel in Epône, waar de Mauldre in de Seine uitmondt. 
Mauldre instroom in de Seine
De middag rust zij uit en geniet van het hotelcomfort op de ‘Simmons Dorsopedic matras met super-biconic springs” en de LCD TV en vanavond gaat zij het Campanile 'hors-d’œuvre buffet' savoureren.
Campanile Epône hotelkamer
 Tja en dan gaat zij morgen dit plaatsje al weer verlaten, verder op die lange Camino naar Spanje...
Epône Adieu...

2 opmerkingen:

  1. Op zondag een beetje extra rust nemen is niet zo verkeerd.
    De heuvels vallen vast niet mee..

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet even in Parijs een B&Btje pikken om daar een avondje de beest uit te hangen, toch flink hoor!
    Ja Barbara, die heuvels zijn een probleem met opstappen, heb ik ook problemen mee, komt door het minder goed ter been zijn. Margriet vertelde mij dat door de telefoon. Een schakelaar op de fiets die de fiets op gang brengt voordat de pedalen bewogen hebben (zoals bij een brommer) zou misschien uitkomst bieden. Misschien weet Hans er iets op, of heeft hij een kennis die het weet. Bij mijn elektrische fiets gaan er 6 of 8 draden naar de motor i.p.v. twee, als het twee draden waren was het om te leiden rechtstreeks naar de accu.
    De schakelaar die de motor aan zet, is met een elektromagneet (tegen de opnemer) die pulsgewijs word geactiveerd te bedienen, dan gaat de motor draaien, maar erg instabiel.
    Link naar de route:
    http://goo.gl/R3B94
    Groetjes,
    Garrie.

    BeantwoordenVerwijderen